Mirakeldagar

Det är säkert inte någon överraskning att jag hamnat i träbranschen. Jag behöver ständigt mera timmer. Det jag inte har får brutalt sågas ned. Därför var det uppsågningsarbete idag. Till yttermera vissa önskar min publik att allt virke skall vara drivved. Alltså: Från sågat virke till drivved. Jag har försökt att fånga det magiska ögonblicket när träet skall genomgå sin metamorfos och förvandlas till fluten ved. Det finns en mycket kort video som behandlar detta.

 

 

 jagmedsaglit.jpg

Efter utfört dåd

 

Av inträffade mirakel på senare tid är jag mest imponerad av det som inträffade i Hammenhög under påsken. Måhända känner inte alla till den lilla orten Hammenhög i Sydöstra Skåne. Och att det där finns ett sedan länge pågående konstprojekt som leds av Amit Sen. I varje fall blir Hammenhög en berusande bilström under påskveckan då den heliga konstrundan utbryter. Så framträdde mitt i det pulserande fordonsflödet Guds Söner och se, ett mirakel inträffade. Allt detta kan man se och begrunda.

 

Guds Söner stillbild

 

Guds Söner film

Leave a Reply

